Mini serniczki z żurawiną

Post o mini serniczkach powstaje z myślą o mojej koleżance, która gdy ostatnio podesłałam jej przepis na sernik orzechowy była zmartwiona, że zbyt duża porcja :) Ewa specjalnie dla Ciebie 😍

Składniki na porcję 
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 100 g twarogu 
  • 1 jajko
  • 2 łyżki ksylitolu/ erytrytolu
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej. 
  • żurawina lub rodzynki, wiśnie itd
  • masło do smarowanie kokilek
U mnie w domu jest więcej chętnych na słodkości, więc na 6 kokilek składniki pomnożyłam przez 4. 

Twaróg zmiksować z jogurtem, żółtkiem jajka, ksylitolem i mąką ziemniaczaną. Białko ubić na pianę i delikatnie wymieszać z masą twarogową ( tak aby białko nie opadło). Kokilki natłuścić masłem i napełnić masą. Wierzch udekorować żurawiną.  Piec w nagrzanym piekarniku do 180 stopni przez 30 - 40 minut. Ja czekałam, aż wierzch się zrumieni. Mój syn wydłubał żurawinę mówiąc, żę za słodka. Nie sądziłam, że kiedyś padnie z jego ust taki komentarz😁


Komentarze