Kotlety z kalafiora i twarogu

Każdego dnia stoję przed wyzwaniem jak przemycić warzywa do diety, nie tyle mojej, ale mojego syna. Kobiety jakoś chętniej sięgają po marchewkę, pomidory 🍆🍅🍄 i itd. Kalafior do tej pory był akceptowany w tradycyjnej formie czyli z bułką tartą i masłem. Lubię eksperymentować, więc poniżej przedstawiam przepis na kotlety z kalafiora. Choć do złudzenia przypominają mięsne kotlety mielone, smak mają odmienny.

Dla mnie niebo w gębie, na ciepło i zimno. 
Spróbujcie sami, warto


SKŁADNIKI:

  • 1 kalafior
  • 250 g twarogu półtłustego
  • 1 cebula
  • 6 łyżek mąki pełnoziarnistej
  • 1 jajko
  • mielona kurkuma
  • przyprawa curry
  • sól, pieprz
  • olej 
Kalafiora umyłam pod bieżącą wodą, usunęłam liście  i przełożyłam do naczynia do gotowania na parze. Gotowałam, aż będzie „al dente”.Oczywiście można ugotować kalafior tradycyjnie, w garnku w wodzie. Zadbać należy wtedy, aby go dobrze odsączyć z wody. 

Pozostawiłam kalafior, aby przestygł, po czym zmieliłam go razem z twarogiem w maszynce do mięsa. Cebulkę pokroiłam w drobną kostkę i zrumieniłam na patelni. Do dużej miski przyłożyłam  masę  twarogowo-kalafiorową. Dodałam przesmażoną cebulę, 3 łyżki mąki i jedno jajko. Przyprawiłam do smaku .Całość dobrze wymieszałam i wstawiłam masę do lodówki na około 30 minut. 

Po tym czasie uformowałam kotlety, każdy otoczyłam w pozostałej mące pełnoziarnistej (zamiast bułki tartej). Smażyłam kotlety kilka minut z każdej strony. Podałam z sosem czosnkowym na bazie jogurtu. 



Smacznego życzy 
Insulinka w kuchni💓

Komentarze